Топ тенор и баритон в „Травиата“ на бургаска сцена този петък

Топ тенор и баритон в „Травиата“ на бургаска сцена този петък

Михаил Михайлов, който бургаската оперна публика видя миналата седмица като херцогът на Мантуа в „Риголето“, ще излезе отново в постановка на Държавна опера – Бургас на 16-ти февруари. В петък гласовитият тенор ще влезе в ролята на Алфред Жермон, любимият на Виолета Валери в „Травиата“. Оперните фенове го познават от последното издание на конкурса „Опералия“, организиран от Пласидо Доминго, където Михайлов достигна почти до финала. Носител е и на Гран При от XIX Международен конкурс „Романсиада“ в Москва. Има участия в Лондон с Кралския филхармоничен оркестър, както и с филхармонията на Осака в Япония.

На сцената Михаил Михайлов ще бъде партньор на Мария Цветкова – Маджарова. Сопраното е познато на българската оперна публика най-вече като изпълнител на главната роля в операта „Катерина Измайлова“ на Шостакович. За ролята на Катерина Мария Цветкова – Маджарова печели „Кристална лира“ за 2015 година и е номинирана за престижните годишни награди на немското списание „Опернвелт“.

Мария Цветкова 1

Освен тях на сцената излиза и Марян Йованоски, солист на Македонската опера и балет – Скопие и на Държавна опера – Бургас. Баритонът, познат с участията си в цяла Европа, ще бъде на сцената Жорж Жермон, непреклонният баща на любимия на виолета Алфред.

Йованоски

Постановката е вече позната на бургаската публика, но интересът към нея все още не е угаснал. Трагичната история на куртизанката Виолета, създадена по произведението на Александър Дюма – син „Дамата с камелиите“, впечатлява както с драматичното си действие, така и с пищните си сцени, в които на сцената се лее шампанско и се възхвалява любовта към живота. Един от атрактивните елементи на спектакъла в Бургас е сценографията, дело на световноизвестния художник Каталин Арборе. Акцентирането върху детайл от декора, превръщайки го в главна атракция в действието и дори част от него, е отличителна черта в работата на румънския артист. Многобройните огледала, отразяващи блясъка на баловете на сцената, както и предсмъртните писма – камелии на Виолета, разхвърляни около смъртното й ложе, са знакови за бургаската постановка.

????????????????????????????????????

Либретото на операта на Верди „Травиата“ е по романа на Александър Дюма – син „Дамата с камелиите“. Дюма-син никога не крие, че сам той е прототип на влюбения в безпътна жена млад мъж, която умира твърде млада. Въпреки всичко той казва, че това не е автобиографичен роман, а само опит да бъде показан моралът и предразсъдъците на част от тогавашното общество. Джузепе Верди се заема с написването на опера по романа, която му отнема по-малко от два месеца за основната част от музиката. Сам Дюма – син казва, че композиторът е обезсмъртил творбата му.

11916109_858699274185805_3374489217641262013_n

11201494_858698397519226_3061197754006590417_n

В музикалната творба са променени имената на героите от романа. Красивата куртизанка Виолета Валери се завръща бляскаво в обществото след дълго боледуване от туберкулоза. Младият Алфред Жермон искрено се влюбва във Виолета. Двамата заживяват заедно, но бащата на младежа опитва да ги раздели, защото скандалната връзка на сина му ще попречи на бъдещия брак на сестрата на Алфред. Виолета решава да напусне любимия си. Нещастният влюбен млад мъж се среща с жената на живота си по време на бал, където тя е придружена от свой бивш ухажор – барон Дюфол. Алфред унижава любимата си, за което е укорен от собствения си баща. След скандала здравето на Виолета рязко се влошава. В края на живота си Виолета получава писмо от Жорж Жермон, бащата на Алфред, от което научава, че любимият й вече знае истинската причина за раздялата с нея. Не след дълго Алфред пристига, за да иска прошка от нея. Тя умира в прегръдките му.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Loading Facebook Comments ...